Linguodidactica Tom XIX

Обучение произношению сонорных [л], [л’] студентов-поляков

Olga Anchimiuk
Uniwersytet w Białymstoku

Input w dyskursie klasowym na przykładzie języka niemieckiego jako obcego w szkołach ponadgimnazjalnych

Magdalena Białek
Uniwersytet Wrocławski

Wykorzystanie internetowych serwisów informacyjnych w rozwijaniu umiejętności wypowiadania się w języku niemieckim

Beata Głowińska
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Formy fleksyjne rzeczowników ŏ-tematowych w „Kronice Supraskiej”

Katarzyna Grabowska
Uniwersytet w Białymstoku

Jak korzystają ze słowników studenci małych filologii?

Anna Grzeszak
Uniwersytet Warszawski

To nie są żarty! – dowcip jako narzędzie wykorzystywane na lekcji języka obcego

Marcin Hościłowicz
Uniwersytet w Białymstoku

Związek pomiędzy zależnością / niezależnością od pola danych a wynikami testów kompetencji z języka angielskiego. Rezultaty badania korelacyjnego

Anna Jantarska
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Błąd wymowy czy wada wymowy? Rozważania na marginesie nauki języków obcych.

Joanna Kamper-Warejko, Iwona Kaproń-Charzyńska
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kwalifikacje do nauczania dwóch języków obcych jako wyzwanie edukacyjne

Marzanna Karolczuk
Uniwersytet w Białymstoku

Niepowodzenia komunikacyjne w perspektywie interkulturowej – implikacje glottodydaktyczne

Dorota Mihułka, Krystyna Mihułka
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie

Kształcenie tłumaczy-lokalizatorów – przegląd zagadnień oraz propozycja modelu nauczania przedmiotu „Lokalizacja”

Jacek Monkiewicz
Uniwersytet w Białymstoku

Współczesne nieoficjalne antroponimy odimienne bielszczan derywowane sufiksalnie

Michał Mordań
Uniwersytet w Białymstoku

Методологические аспекты аргументации и их применение в педагогической деятельности

Наталья Николаевна Нижнева, Надежда Леонидовна НижневаКсенофонтова, Владислав Анатольевич Ксенофонтов
Белорусский государственный университет, Минск

Lingwistyczne podstawy uczenia języków obcych na etapie przedszkolnym

Magdalena Olpińska-Szkiełko
Uniwersytet Warszawski

Teaching English to Preschool Learners

Krzysztof Polok
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej

Tłumacz przysięgły – samouk czy akademik? Konfrontacja przepisów prawa z praktyką uprawiania rzemiosła tłumacza przysięgłego

Dariusz Prokop
Uniwersytet w Białymstoku

Specjalizacja nauczycielska na filologii romańskiej a kompetencje nauczyciela języka specjalistycznego.

Magdalena Sowa
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Изменения эмотивного компонента значения лексики, используемой в современном русском языке политики

Robert Szymula
Uniwersytet w Białymstoku

Rola języka ojczystego w nauczaniu gramatyki języka rosyjskiego na studiach rusycystycznych i proponowane rozwiązania dydaktyczne

Halina Zając-Knapik
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Фонетика и интонация русского языка, Практическое пособие для студентов, Larisa Fiderkiewicz

Olga Anchimiuk
Uniwersytet w Białymstoku